Assalamualaikum dan salam 1Malaysia kepada semua pengunjung dan khasnya JAV-JAV Malaysia. Tujuan blog ini dibuat adalah untuk mengisi sedikit maklumat dan aktiviti JAV Hilir Perak untuk dikongsi bersama. Jika anda mempunyai sebarang info menarik, anda bolehlah email kepada kami di msi@inform.gov.my

Pada Pendapat Anda, Apakah Gred yang paling wajar untuk Juruaudio Visual N17?


Wednesday, March 25, 2009

Perhimpunan Sivik : Sifat Keperibadian Rasulullah S.A.W.

22 Mac 2009 : Perhimpunan Sivik anjuran Jabatan Penerangan Malaysia Daerah Hilir Perak kali ini bertajuk Keperibadian Rasulullah S.A.W. dan Kita Mencontohinya Dalam Kehidupan Masa Kini. Perhimpunan ini berlangsung di rumah Tuan Haji Ehsan di Kg Keluarga, Selabak, Teluk Intan Perak.

Keperibadian Rasulullah S.A.W. jika mampu diikuti akan menjadikan kita mudah untuk melakukan tugas seharian tidak kira sedang berkerja ataupun di rumah. Menyentuh situasi masa kini, politik bergelora kerana kita hari ini tidak mengambil pendekatan bagaimana keperibadian Rasulullah S.A.W. dalam mentadbir sesebuah kerajaan. Ini dapat dilihat apabila Umno dan Pas masing-masing hanya merebut kemenangan dunia dan tidak pula untuk dunia dan akhirat.

Bagaimana Rasulullah meluaskan empayar Islam ketika itu, Baginda tidak pula menyalahkan institusi Beraja dan Kesultanan di beberapa negara. Hasilnya pada zaman itu, Kesemua Raja dan Sultan di tempat Baginda menyebarkan Agama Islam telah memeluk Islam dengan rela hati. Ini kerana keperibadian Rasulullah S.A.W. memberikan contoh bagaimana sesuatu perkara itu pasti membuahkan hasil jika dilakukan kerana Allah S.W.T.

Perhimpunan Sivik ini telah berjaya menghimpunkan lebih kurang 70 orang penduduk kampung. Ceramah bermula pukul 3 petang dan berakhir pukul 6 petang. Aku ditugaskan sebagai juru audio untuk memastikan ceramah ini berjaya dan memuaskan hati pendengar. Aku hanya menggunakan Column Speaker b/i amp iaitu hanya sebatang speaker dan satu mic AKG.

Untuk pengetahuan, Majlis kecil dan dibuat pula di rumah hanya perlu power yang kecil. Mic SM58 memerlukan kuasa yang lebih berbanding Mic AKG. So aku pakai alat siaraya yang voltan kecil kerana ia akan pastikan aliran audio yang jelas dan berfrekuensi jauh.

No comments:


topik hangat

1) Pameran Foto dan Pelancaran Buku Sebutir Permata Di Atas Takhta: Pemerintahan 25 Tahun Sultan Azlan Shah. Klik Sini

2) Kenaikan Pangkat Secara Automatik Selepas 15 Tahun Berkhidmat. Klik Sini

3) Kursus Fully Audio System Jabatan Penerangan Perak. Klik Sini


JAV Blog List

Carian Mudah Dan Pantas